Lämna tillbaka
Regler för retur av varor
Vi skapade Partversal för att tillfredsställa köparnas önskan att snabbt och bekvämt hitta nödvändiga fordonsdelar, så vi strävar efter att göra processen så smidig som möjligt. Om det av någon anledning uppstår en fråga mellan säljaren och köparen, hjälper vi alltid till att lösa problemet i godo och beslutar om varan ska returneras till säljaren med full återbetalning till köparens konto.
Retur av kvalitetsvaror
Om produkten är av god kvalitet och motsvarar annonsen, men efter köpet visar sig att den inte är lämplig för köparen, måste du påbörja returprocessen och returnera den köpta produkten inom 14 dagar efter mottagandet av produkten (om produkten levererades via en budtjänst) eller efter att produkten har hämtats ut (om produkten hämtades av köparen på plats).
Retur av lågkvalitativa, ofullständiga eller icke-beskrivningsbara varor
Köparen har rätt att returnera varan om det visar sig att varan är av otillräcklig kvalitet eller har fel som säljaren inte diskuterat med köparen före försäljningen av varan - inom en rimlig tid som uppfyller lagstiftningens krav, dock senast 14 dagar från dagen för mottagande eller hämtning av varorna.
Varor kan erkännas som låg kvalitet och bytas ut mot högkvalitativa (om detta är möjligt) eller returneras om:
de överensstämmer inte med beskrivningen som tillhandahålls av säljaren och har inte samma egenskaper som de varor som tillhandahålls av säljaren som prov eller modell; eller har defekter som säljaren inte specificerade innan produkten såldes;
de uppfyller inte de kvalitetsindikatorer som vanligtvis är typiska för varor av samma typ och som köparen rimligen kan förvänta sig utifrån varans art;
köparen har rimliga misstankar om att produkten har tillverkats i strid med tredje parts immateriella rättigheter (till exempel är den inte original, även om den deklarerades som sådan), förvärvad eller distribuerad på olagligt sätt;
Om köparen vid tidpunkten för avtalets ingående kände till eller borde ha känt till varornas bristande överensstämmelse (t.ex. information publicerades om varornas defekter, driftsbrister etc.), anses det att de var av tillräcklig kvalitet. Begagnade varor av lämplig kvalitet kan endast bytas eller returneras med säljarens samtycke.
Returprocess
Registrerade användare:
När du har loggat in på ditt konto öppnar du ditt kundområde och hittar avsnittet Beställningar. När du klickar på en specifik order som du vill returnera, eller en del av som du vill returnera, hittar du alternativet "Produktretur" och du kan välja vilka produkter och hur du vill returnera dem.
Använd den e-post du angav beställningslänk skickas med post. När du öppnar den färdiga beställningsbrickan hittar du alternativet "Produktretur" och du kan välja vilka produkter och hur du vill returnera dem.
Oregistrerade användare:
Du kan returnera produkten med den e-postadress du angett. beställningslänk skickas med post. När du öppnar den färdiga beställningsbrickan hittar du alternativet "Produktretur" och du kan välja vilka produkter och hur du vill returnera dem.
Den returnerade varan ska vara i samma skick som den togs emot, d.v.s. d.v.s. oanvänd, oskadad, i gott skick (etiketter intakta, skyddsfilm ej trasig, etc.) och, om den är förpackad, i samma förpackning. Dessutom måste köparen ha bevis på att han köpt produkten från den angivna säljaren (elektronisk faktura eller ordernummer)
Fraktkostnader för returnerade varor
Partversal returer är gratis.
Om den returnerade varan inte är lämplig för köparen på grund av dennes fel eller är av dålig kvalitet står säljaren för fraktkostnaderna.
Vid retur kommer säljaren att tillhandahålla en returetikett för paketet eller ombesörja att paketet hämtas ut på den adress som köparen har angett.
Återbetalningsförfarande
Efter att köparen returnerat produkten överförs pengarna för produkten till samma konto som beställningen betalades från inom 14 dagar från den dag då säljaren tog emot den returnerade produkten.
Efter att köparen återlämnat varan återbetalas inte förlikningsavgifterna till köparen.